Saturday, March 6, 2010

IKAW LAMANG

Nobela ni Anay Gov. Conrado J. Norada

(Ika-37 nga gua)

WALA magsugid si Alma Valdes sa Bicolana kon sa diin sia sadto nga tion. Gintulok niya si Danilo nga nagapaabot man nga sugiran niya ini kon sin-o ang kahambal niya sa telepono.
"Yara na ako ...sa sulod sang napulo ka minuto," nahambal ni Alma sa Bicolana, dungan nga gintakpan ang telepono.
Kag...
"Malakat na ako, Danilo," pasayud ni Alma samtang nga nagadalidali sa pagsuksok sang iya panapton.
"Alma, kaina daw wala man ikaw nagadali..."
"Masanag na ang kaagahon, Danilo," agaw sang babae nga nian nagapanghusay sang iya buhok. "Ginapangita na nila ako sa apartment."
"Idul-ong ko ikaw," tambing sa ulihi ni Danilo nga nagsuksok man sang iya panapton.
Nakahanda na si Alma Valdes maglakat. Gintulok na man niya si Danilo Gonzaga. Naga-ilis pa ang ulitao. Pinalapitan na lang sang lin-ay ang ulitao nga daw indi na gid makahulat.
"Indi mo na ako pag-idul-ong, Danilo," nahambal ni Alma. "Basi maglain pa ang sugilanon sa apartment kon mahibaluan nila nga ikaw gali ang kaupod ko."
"Apang, handa man ako magpakasal, Alma!"
"Nahibaluan ko...apang indi amo ina ang paghangup sang mga kaupdanan ko sa apartment, Danilo."
"Ano gid bala ang labot sang iban nga tao sa kabuhi naton, Alma?"
Naglamho ang dalaga. Nagtaas ang tingog ni Danilo. Apang sa baylo sini, nagtango pa si Alma nga daw wala nagapamatuk sa mga tinaga sang ulitao.
"Wala man sila sing labot, Danilo... apang wala man kita sing kasugtan nga dapat mo kahangawaan," pahanumdom sang dalaga. "gani, magpabilin na lang ikaw diri kay makatultol man ako magpauli sa apartment."
Naurongan si Danilo Daw wala lang sing natabu sa ila nga duha kon pamatian mo ang sugilanon ni Alma Valdes. Nakalungolungo ang lalaki. Amo bala ini si Alma Valdes nga kilala niya sang nagapuyo pa sila sa Negros Nakatungdan? Amo bala ini si Alma nga anak sang engkargado niya sa iya asyenda?"
"Ayhan, makabalik na ikaw sa Astralya; Danilo," sugpon ni Alma sang wala makatingog ang pamatan-on.
"Kon ginatulod gid man nimo ako sa pagbalik sa Australya, malakat ako sa indi magdugay," sabat ni Danilo nga nian naninghawak. "Apang, sa wala pa ako makataliwan... luyag ko lang itanum sa imo painuino kag dughan nga ikaw lamang ang babae nga akon pangasaw-on sanglit ikaw lamang ang akon ginahigugma Alma!"
Wala sapayan nga amo ini ang mga tinaga nga luyag ni Alma likawan agud indi sia mahapdian, pinunggan sang dalaga ang iya inogsabat kay Danilo.
"Kabay nga mamuhi ang binhi sang paghigugma nga ginpanggas ko sa imo lawas, Alma," padayon ni Danil.o nga nagpalapit sa dalaga kag abyanan ini sing mahinalungon. "Handa man ako magpangaku bilang amay sina nga lapsag!"
Nagduko si Alma. Nabatyagan niya ang mga tinaga ni Danilo. Inanay nga kinab-ot niya ang kamot sang ulitao nga nagagbay sa iya abaga kag magliso agud matampad niya ini.
"Nagapangduhadoha ako kon mamuhi ini nga binhi, Danilo," manubo ang tingog ni Alma.
Nakatungkaaw si Danilo Gonzaga nga daw nahinalian sang mga tinaga ni Alma. Ginhikayan ni bala ni Alma ang iya pagkalalaki?
"Kabay nga nalipay ikaw sang natabu sa aton nga duha," padayon sang lin-ay. "Sa pagkamatuod, nalipay man ako..."
"Alma!" Daw matumbo si Danilo sa kasadya.
"Apang, indi matabu nga mangin iloy ako sa sini nga mga panahon, Danilo!"
"Ngaa, Alma?"
"Kay... kay wala pa ako maayawi sa akon pagkadalaga. Bag-o pa lang ako makalagaw sa iban nga pungsod sang kalibutan...
Wala pa ako makabalus sa akon iloy kag amay nga nag-antus sang tanan agud makatapus ako sang akon pagtuon tubtob nga nakalampuwas ako sa pagkanars," paathag sang dalaga nga wala sing lipudlipod.
"Apang, yara ang akon binhi sa imo lawas, Alma...?"
"Huo, Danilo," maabtik nga ginsabat ini sang dlaga. "Apang, ginhatag ko ang tanan sa imo agud malipay ko ikaw... Kay amo ina ang isa sang mga handum ko sang nagatuon pa ako, Danilo!"
Daw indi makahangup ang ulitao. Gintulok niya sing masusi ang dalaga sa mga mata.
"Ayhan, pagbuot man ini sang langit, Danilo," sugpon ni Alma sang wala makatingog ang pamatan-on. "Sa sulod sang tatlo ka adlaw, maabot ang akon pamulanon!"
Daw naigu sang kilat ang dughan ni Danilo Gonzaga. Nakatunkaaw sia. Namuti ang nawong sang ulitao. Nabatian niya sing maathag ang mga tinaga ni Alma. Tama katunog kag katigda. Piniyong ni Danilo ang iya mga mata. Luyag sia magsingit apang huya sia. Luyag sia magpangakig apang sia man ang balasulon.
"Ginlikman mo ako, Alma!" mahinay apang mapait ang tingog ni Danilo sang turisukon niya ang dalaga.
"Wala ako nagalikum sa imo, Danilo," maabtik nga sabat ni Alma. "Kon alang-alang lang ang akon pagtamud sa imo, wala ako magtugot nga ikaw ang magrugon sang akon pagkaulay!"
Mahambal pa kuntani si Danilo apang nakatalikud na si Alma nga nagadagondagon padulong sa ganhaan sang hulot. Ginlagas ini sang ulitao apang ginwaslik ni Alma ang mga kamot ni Danilo.
Sundon pa kuntani ni Danilo ang dalaga sa ugsaran sang otel apang nausisaan sang ulitao nga wala gali sia makailis sing nagakaigu. May pantaloon na sia kag bayo apang wala sia sing sapatos. Nagdalidali si danilo suksok sang iya sapatos wala sapayan nga wala pa sia makasuksok sang iya medyas.
Apang sang makapanaug sia sa ugsaran sang otel, nalumbos na si Alma Valdes. Nakasakay na ang dalaga sa isa ka taksi. Nagpadulong si Alma sa apartment nga ginadayunan niya. Akig gid ang lin-ay kay Danilo.
Didto na si Doktor Richard Merill sa apartment nanday Alma sang magsampot ang lin-ay. Yara man ang mga kaupdanan niya nga mga narses. Ginaamuma sang mga narses si Doktor Merill sing kape. Masansaw na kayo ang kaagahon. Ikaanum na ang takna.
Ang tanan nga mga mata nalansang kay Alma sang magsulod ini sa apartment nga nagaulimbay sang iya bag. Naga-uniporme pa si Alma sa pagka-nars.
"Naglibutlibot ako sa hardin sang ospital," balibad ni Alma sang buot na kuntani magpamangkot ang Bicolana kon sa diin sia maghalin.
"Por Dios Ko Santo! Ngaa nga wala gid ikaw magpanawag kon sa diin na ikaw?" tuda sang isa ka tagala. Ginpakulbaan mo kami."
"Pinanglimot ako," sabat sang dalaga nga nagtulok kay Doktor Richard Merill nga nagainum sang kape. "Sorry, doktor. Tubtob ikaw nangita man kuno sa akon?"
Nagtango lamang si Doktor Merill sing makaisa kag magyuhum.
"Kape? Basi natugnawan ka sa hardin," nahamabal sang doktor nga magkab-ot sang isa ka tasa sa luyo niya kag sudlan ini sang kape gikan sa termos kag gintunghol kay Alma.
"Thank you, doktor," pasalamat ni Alma nga ginbaton man ang tasa kag magpungko sa isa ka siya nga nagaatubang sa ginalingkuran sang doktor.
Sa wala madugay, kinup-an sang Bicolanan ang likud ni Alma.
"May problema?" daw hutik ang pamangkot sang Bicolana sa mga tinaga nga daw halangpon.
"Wala...wala gid," sabat ni Alma nga wala gani magbalikid sa Bicolana.
Nagragingring ang telepono. Daw tinumbok ang dughan ni Alma Valdes. Nanawag ayhan si Danilo Gonzaga? Ngaa pa abi?
Ang Bicolana ang nagdalagan kag gindakup ang telepono.
"Polis, doktor," pasayud sang Bicolana.
Nagtindug man si Doktor Merill kag daw-on ang telepono. Bumatyag man si Alma sing kahuya. Siguro nagapangusisa ang polis kon bala nakapauli na sia sa ila apartment.
Wala magsayup si Alma. Nagapangutana ang polisiya kon nakapauli na sia. Nabatian lamang ni Alma ang sabat ni Doktor Merill sa telepono.
Nagdulog anay ang doktor. Tinulok niya ang tatlo ka narses nga mga kaupod ni Alma. Daw luyag na maglakat ang doktor. Natapus na ang ila problema.
Nakapauli na si Alma Valdes. Wala gid mamangkot ang doktor kay Alma sang kabangdanan kon tungod sa ano nga naglibutlibot ini sa hardin sang ospital nga tama katugnaw kag wala sing tao sa amo nga duog sa amo yadto nga mga tinion sa kaagahon.
Kag...
"Nian nga ari na ikaw, Alma, ayhan sa sarang na ako makapauli," nahambal sang doktor.
Kon indi lang maitum si Doktor Merill ayhan nahakus ini sa hinali ni Alma sa pagpakita sang iya pagpasalamat sa tao nga nagkabalaka san iya pagkadula sang pila ka takna nga nanligad.
"Salamat gid, doktor," pasalamat ni Alma nga nian nagtindug kag gindul-ong pa si Doktor Merill sa ganhaan sang ila apartment. "Indi na ini matabu liwat. Naluoy ako sa inyo nga ayhan kinulbaan kon ano ang natabu sa akon."
"Ako gid, Alma!" Wala mapungi sang doktor ang iya balatyagon. Naghipus na lang si Alma. Inagbayan pa sia sang doktor. Nagdumdom si Alma nga halukan sia ni doktor Merill, bisan sa pisngi lamang. Ayhan, indi man sia maglikaw. Sadto nga tion, daw ginbalani sia sang pagkahirup ni Doktor Merill. Sang malumbos na si Doktor Merill, nadumdoman ni Alma ang luyag niya ipamangkot sa doktor. Ginpangita sia ni Doktorv Merill sang wala pa sia makaupod kay Danilo Gonzaga sa otel. Ano bala ang kinahanglan sang doktor sa iya?
"Ang iloy... bilang ekstra kag espesyal nga serbisyo."
Nakayuhum si Alma. Wala pa gid sia makakita sang iloy ni Doktor Merill. Ginasugid nga maalwan kag maabyanon ini nga babae. Ang taga ospital ang nagahambal sini apang wala pa gid sia makakita sa tigulang.
"Kon amo, may nakita na sia nga nars?" usisa man ni Alma.
"Sin-o pa? kundi ako na lang ang nag-alagad kay indi man namon ikaw makita," sabat sang Bicolana. Naglungolungo si Alma. Ano bala ang buot hambalon ni Doktor Merill? Luyag gid bala sang doktor nga makita kag makilala sia sang iya iloy?" pamangkot na man ni Alma sa Bicolanan nga kaupod niya.
"Diutay nga hilanat ... apang maayo na sia," sabat sang Bicolana. "Tama ugaling kaingat nga tigulang. Mawili ikaw. Nawili gani ako."
Nagahanda na ang apat ka narses sang pamahaw sang magragingring na man ang telepono. Ang Bicolana man gihapon ang madasig kab-ot sang telepono. Si Danilo Gonzaga ang nagapanawag. Luyag sia maghambal kay Alma.
"Alma, si Mister Gonzaga," pasayud sang Bicolana.
"Singgana sia nga nagakatulog pa ako," pangabay ni Alma sa Bicolana.
Gintuman man ini sang Bicolana apang nagapangabay si Danilo nga pukawon si Alma kay tama gid ka importante ang buot niya ihambal sa dalaga. Ginpaalinton man ini sang Bicolana kay Alma.
"Singgana sia nga nahadluk ikaw magpukaw sa akon. Basi akigan ikaw," dikta ni Alma sa Bicolana.
Gintuman man sang Bicolana ang ginpaalinton ni Alma. Kag gintakpan sini ang ihambal sa imo."
Wala makatingog si Alma. Importante gid ayhan matuod ang inoghambal ni Danilo sa iya? Ang hinali nga kalinong ni Alma naghatag sing katingala sa mga kaupdanan niya. Gintulok sia sang tatlo. Nagkinuhitay ang tatlo. Daw may ginahimbon ang tatlo nahanungod sa iya. Nagtawag na man si Danilo Gonzaga.
PAGAPADAYUNON

No comments:

Post a Comment