Saturday, March 6, 2010

Beyond a Dream

(Ika-8 nga gua)

"DAD? Oh, ari may matahum naman nga mensahe halin sa textmate mo."
"Textmate? Sin-o?"
Nagkadlaw sia. "Dad basahon ko. Ivy Rose Sapphire. Kag ang iya mensahe nagasiling...
“When your life is covered with pain and sorrow, when everything seems to be wrong, cheer up and always be strong. When you feel like falling down, stand still and never frown. When you lost a flight once, remember that there is always another chance. Dream the abyss of heaven. Run on the path of Milky Way. When the mural of dress unfolds, creeping the darkness and behold, like a star that shine in the darkness of the night. Light that could give warm to people close to my heart. In the night of New Year's eve, the coldness of the blowing winds made me remember the sweetest words you whispered 'You're my everything! Happy New Year!' From Ivy Rose Sapphire, a flower and a stone.”
"Wow! Dad, siling niya pa, share this to your loved one. May note pa gid nga 'Sending my greetings before lines get so busy. New Year is a wonderful day! Good Day!'”
"Dad ano bala sa imo, i-send back naton sa iya para mahibal-an niya nga loved one mo sia? Bisan indi pa kamo nagkitaay?,” dayon nya kadlaw.
"Ok. Nga bata ka, tama ka gid kauslitan. Pabay-i lang kon swerte ko nga makapangasawa uli, daw ulan lang ina nga nagatulo."
"Pero Dad san-o pa? You're not getting any younger."
"Nga bata ka! Kon wala abi sang maluyag sa akon. Maano ako?"
"It's very impossible Dad! Ano abi kay nalingaw ka sa billiards mo!"
Dayon kadlaw sang amay. “Nga bata ka. Abi kon ikaw na lang ang magpangita sang bana kag hatagan ako sang apo?"
"Apo? Dad my nag-text sa akon, nga the number one problem niya is, how you make a baby for me. Dad abi mo ano ang sabat ko? Making your baby? Sorry I am not a baby maker. No price is right but if you are asking for a bargain, it costs true love.”
"Ok, pilya ka gid. Paano? Siling mo damo ka textmate? May isa ka bala nga napilian sa ila?"
"Dad it's almost two hundred plus numbers that I received, but nobody is courting me. I don't know why. They are Jerry, Jordan, Litoy, Roland, Joseph. Several named Jhon, almost one to twenty. Also Jay, Cris, Rezon, Rex, Rey, etc. etc. Sometimes our conversation becomes a pointless argument. But, I want to have many textmates in order to share their sorrows and pain, their problems, changing views, ideas and comments, but most of all to have more friends."
"Friends? Do you think that a textmate is honest?"
"It depends on them Dad. Even if I haven't met them, I'm sincere towards them. Dad kundi nalingaw ka!", dayon nya kadlaw.
"Sin-o ang indi malingaw sa imo?"
"Matuod Dad? You know Dad, sang nagbantay ako sang pasyente nga ginbuligan ko sa Western, tungod kapoy na ako, tungod tatlo na ka adlaw nga bantay ko baw natuyo na gid ako, ginbutang ko ang folding bed sa idalum sang katre nya kag magtulog. Naakig ang attendant. Sa isip ko attendant lang sia sobra pa sia sa mga staff nga mataas ang position. Pero sa isip ko Dad, indi ko man sia mabasol tungod basi ina gid ang iya trabaho. Sang ginpabugtaw ako sang akon hinablos, wala ko bala Dad magpungko sa katre kag magtinarsa. Nagbulogtaw ang mga bantay kag sige sila kinadlaw. Pero Dad, you cannot please everybody. May isa gid nga daw buringot. Ano abi kay daw indi edukada. Ang ila problema nga mag-asawa ang ila pangabuhi, ginasukmat niya sa iya bana sa sulod sang hospital. Siling ko paghalin mo, tani ang personal nga problema ninyo, ginbilin mo kag silingan nga ibok ka lang pag-abot namon. Indi ka mag-upod kay kaunon ka sang aswang. Dad magkilinadlaw sila tanan. Magluwas lang sa isa kay nainit sa bana. Dad daw maano sia sa kaugot. Dad, may nag-text naman. Sin-o sia?"
"Kundi pamangkuton mo da."
"Maayo pa siguro Dad, agud makilala naton sia."
Ginbalusan sang dalaga ang nabaton niya nga message.
Ang reply: "I live my life feeling uneasy and lonely. Then suddenly, it was a message of smile from a friend. Things started to bother me. I was empty, helplessly. I tried to talk you and you were there. You never left me hanging on the air. You give me reasons to smile despite of all the trials that made me sigh. You're the happiness that will always stay through the world may passed away. I am a lonely lady with a broken heart. I want to talk to someone. Can you spare some of your precious moment to me? I am Ivy Rose Sapphire, a writer."
"Dad, she is a writer."
"A writer? Connected where?"
"Wala man niya ginsugid."
"Dad oh! It's getting late. My duty pa ako."
"Take your time. Never mind me."
"Oh! Dad."
Dali-dali nga naghimos ang dalaga. Nagkadto sa banyo kag nag-ilis. Sang paggua niya, gin-agyan niya ang iya amay nga nagapungko gihapon sa humba-homba. Ginhalokan.
"Goodbye."
Gintulok ni Jr. ang anak nga nagapaggua sa gate. Malipayon sia tungod naka-estorya sila, heart to heart talk, amay kag anak. Sang wala na ang iya anak, nanumbalik naman ang masubo nga nawong ni Jr. tungod nagbalik naman ang iya handurawan. Sang una nga pagpauli ni Jeselyn, kag ginhambal sia tungod sa natabu, daw indi niya mabaton ato. Daw ginalihap sang kun ano nga matalom nga bagay ang kasingkasing ni Jr. Bisan nangako na sia sa anak nga likawan niya pamensar ang iya asawa. Iya nadumduman ang ila ginsumpaan nga nagasiling...
"In sickness and in health. For better and for worst. In richer and poorer. Till death do us part. What God had formed let no man put asunder. Our fate is a strong God to conquer. We cannot battle his decree. Ngaa?" napamangkot niya sa iya kaugalingon. Iya nadumduman ang iya kaestorya nga...
Ang ginhimo sang iya asawa, it is against the law of God, and the law of man, a fortification. Ngaa nagakatabu ina? Tungod bala sa temptations? Ang paglayuay sang mag-asawa isa ayhan ka paagi agud sila magbulagay ukon tungod hungod sa buot? Sin-o ayhan ang nagkulang?
"Ah! Shit!"
Nahambal ni Jr. kag piyungon ang iya mga mata. Isa ka palamangkutanon ang nagsulod sa iya kaisipan.
"When God put tears in our eyes it's because he wants to put a rainbow in our hearts? God comforts us by changing the circumstances of our lines, but by changing our attitudes toward life? Ano ang dapat ko himuon?"
Tumindog sia kag magdayandayan ang mga bagay nga wala niya natalupangdan sa malawig nga panahon, iya na nakit-an.
Kag...
"Kalawig na sang panahon, ano ang nagakabagay ko nga himuon?"
Palamangkutanon nga sia mismo indi makasabat. Nakibot sia sang...
"Kamusta ka?"
"Ah! Ikaw gali Marianne?"
"May iban pa bala?"
"May ara."
Nakakurisong ang babae. Nakita ni Jr. ang kurinot sang guya sang dalaga. Laon na gali ini? Daw naham-ot man sia.
"Anything?"
"Wala gid man."
"Wala?"
"Ngaa nakapasyar ka?"
"Naglagaw-lagaw lang."
"Ay! Hawanan ko anay."
"Ngaa gina-insulto mo gid ako?"
"Insulto?"
Pa-inosente niya nga sabat.
"Huo. Tungod naisip mo nagpakahangag ako tungod sa paghigugma ko sa imo. Tan-awa ang natabo kundi ginkarma ka."
"Oy! Kon wala ka obrahon indi ka mangsuya sa iban. Gusto ko bala ang natabu?"
"Indi man, pero sa ginapakita mo sa akon?"
"Ano? Ngaa ano ang gusto mo nga buhaton ko?"
"Woman hater ka!"
"Indi."
"Indi? Daw wala ka na trust sa mga babae."
"Trust?” dayon nya kadlaw.
"Indi man tanan ah!"
"Nagsiling bala ako? Now it's too late, too late to mend my broken heart."
"Jr. you're to serious."
"Yes it is. That's why..."
"Ngaa indi mo pagpalagawon ang imo mga mata?"
"Mata? My eyes are not ready to face the world."
Nagduko lang ang babae. Naka-edad lang kahulat. Magapamilisbis ang luha sa iya mga mata. Butang man nga medyo naluoy na si Jr. Pero ano ang iya mahimo indi niya matudloan ang iya kasingkasing. Tinulok ni Marianne si Jr. Madugay kay sa iya kasingkasing, may isa ka pamat-ud na nga human. Nga siguro tubtob san-o ang katapusan nga pamat-ud mangin gabayan sang isa ka bag-o nga paglaom kag makatuman sang handum, handum sang paglimot. Ang iya paglimot sang mga matahum niya nga damgo para sa iya kaugalingon kag sa lalaki nga iya ginpakamahal, nangin anino na lang niya, kag iya natalupangdan ang kalawig sang paghulat. Natauhan sia kag pagabatunon tanan, tanan nga nagkalatabu sa iya kabuhi sa paghulat sa malawig nga panahon nga ang gindihon nga mga damgo mangin isa lang ka damgo tubtob san-o? May panahon pa sia. Matahum sia, sa iya kaugalingon nakahimulungon sia...
"I want to build a new dream, for myself, for my future happiness. It is not yet to late to dream. All the thing I will foresee just for the sake of my success. Ye! I will keep my dreams aline. I wont let it die. Everything will be materialized. Beyond a dream, I build."
(PADAYUNON)

No comments:

Post a Comment