Saturday, March 6, 2010

Beyond a Dream

Ni Nanie Gumban Decreto

(Ika-9 nga gua)

"YES, a dream.”
Masubo ang nawong sang babae nga nagtalikod. Nabilin si Jr. nga naurongan. Sa sulod sang iya kaisipan kag kasingkasing nakahimulungon sia.
"Kon may mahimo lang ako. Ngaa indi ko madiktahan ang kasingkasing ko? Nasakitan ako, napaslawan ako. Ngaa ara sia gihapon ang nagapabilin?”
Bumalik sia sa iya nahamtangan. Nakabatyag naman sang kamingaw nga halos indi niya mapakigbatoan. Nakibot sia sang mag-ring ang iya cellphone. Wala sia magtinguha nga basahon. Sa pihak sang ginhimo sang iya anak nga damu sia sing gin-text. Sa gihapon ara napagkit sa iya handurawan ang larawan sang babae nga daku ang nanginbahin sa iya kabuhi. Ang iya kabuhi nangin miserable tungod sa natabu. Halos indi niya mabaton, pero may isa lang ka bagay ang nagahawid sa iya painuino, ang ila anak nga si K.
Si K ang iya nangin inspirasyon. Si K ang iya kabuhi kag amo lang ang nabilin nga handumanan sa iya. Sa pihak sang tanan, natunga ang iya balatyagon. Ang iya pagpalangga, pero sa timbangan, mas mabug-at ang iya nabatyagan sa iya asawa, tungod ara ang kahidlaw. Ang indi masaysay nga nabatyagan sa iya balatyagon tagsa niya madumdoman ini. Wala sia magtinguha sa paghalin sa iya nahamtangan tubtob nga nakaabot ang iya anak. Sa sitwasyon nga naabtan sia sing iya anak, nakamuklat sia sang tandugon ni K ang iya abaga.
"Dad?"
"Ay, ari ka na?"
"Yes Dad."
Dayon niya kuhaon ang CP sang iya amay.
"Dad, may message ka. Ngaa wala mo pagbasaha?"
"Ay! huo. Pero nalipatan ko!"
"Si Daddy bala mo, sayang lang ang efforts ko sa pagpang-text. Dad? Ngaa?"
"I'm sorry anak. Nagaluya lang ang lawas ko, ah!"
"Dad sa imo lang ina. Sa nasiling ko na sa imo, happiness is a state of mind."
"Huo man pero..."
"Dad ang nadula nga bagay, ngaa pangitaon mo pa? Kon indi na ina makita, leave it."
"Anak nasiling mo lang ina kay wala natabu sa imo. Mahangpan mo lang ina if you;ve already learned how to love."
"Dad, if I've learned how to love I must learn how to forget."
"Mahapos hambalon anak pero mabudlay himuon."
"Dad sa karon nga panahon, indi mabudlay nga mahimu ina. You see everywhere people hugging and kissing especially the young ones, daw sa wala lang sa ila. Gina-preserve pa bala nila ang paghigugma nga ginatawag? "
"You're so great anak."
"Not so much Dad. I haven't reached the peak of success. My love affairs,” dayon nya kadlaw. Hingalagan, nag-seryoso. “Dad, kon mapaslawan ako, mahibi man ayhan ako?"
"Yes of course. You’re not made of stone.”
"Stone… Dad, si Ivy Rose Sapphire nagsiling nga sia isa ka flower kag stone.”
"Yes, maybe Ivy Rose is a lady. Ano bala ang bulak? Ano bala ang bato? Ang bulak mahumot, malum-ok, siguro ina ang panimuot ni Ivy Rose. Pero kon maakig basi...?"
"As hard as a stone?"
"Siguro!"
"Pero Dad ako wala nagapati sina nabal-an mo kon ngaa? Tungod ang bato magahumok ina sa dalayon nga pagtulo sang tubi nga tayuyon.”
Nakayuhum si Jr. sa opinion sang iya anak.
"Ay Dad, ang message mo gali."
"Kay sin-o ina?"
"Tan-awon ko. Wow Dad! Speaking of the devil kay Miss Ivy Dad. Basahon ko para sa imo nga nagasiling.
"Knowledge is power and wisdom of mankind. Love is the language of the heart. Tears are a sign of betrayal. Wealth is a sign of eternal peace. Faith is the essence of salvation. Beauty is in the eyes of the satisfaction. Music is a language of our soul that can let as smile and say good evening and good night!"
"Wow! Dad nakita mo? Ano ang isabat ko Dad?"
"Ikaw na ang kahibalo kon ano ang dapat mo isabat."
"Ngaa Dad, ikaw indi mo gusto?"
“Paano?”
"Daddy, be reasonable naman."
"Nagapamangkot gani ako, paano?"
"Sige na gani ako na lang ang masabat."
"Hi! A simple smile, a happy smile pecks me up, especially when you know that smile is intended for you. It makes my night in peace and this night I will ends with a short prayers saying, Dear Father in heaven our God. We thy children flesh and blood, I offer you my nights to guide me and sleep with me tonight. Please give light to my minds to forgive, to forget and learned as an experienced that give me lessons to open my minds in everything especially in any trials that came my way.
Good evening and good night.
Sa pihak nga bahin nabaton sang numero ang ginsend nga message kag sa iya painuino, sin-o nga lalaki nga nagahingalan Jr., John Santa Cruz. Napaslawan sa paghigugma? Binayaan sang asawa? Ngaa ang iya mga mensahe masubo? Ang nakabaton sang iya mensahe si Ivy Rose Sapphire, isa ka manunulat kag contributor sang isa ka News Magazine. Naglibog ang ulo kon sin-o sia. Palapamangkotanon nga wala sing makasabat kundi ang iya CP.
“Ang celluler phone, huo madamo nga misteryo. Isa ka bagay kon sa diin mahapos lang ang pagsaylo-saylo sang mensahe, pero makahatag man sang problema kon indi ka kahibalo maggamit. May nadumduman ako ang pagsulat kag ang paggamit sang CP basi sa personal ko nga eksperiensya, makahatag man ako siguro sang akon opinion ukon personal nga opinion. Pasensya na kon makatapak man ako sang kon sin-o dira. Sorry.”
As a writer, I wrote many short stories, novels and others. It is about the life of everyone that not exists in real life, purely fiction. It is only in my imagination, but a strong pillar, a foundation that had happened in many lives. As a kin observer, I had in my mind that writing is a frame of my mind and mode of my thinking. A way at looking myself and in the world outside and sorting things out in my mind, ideas, feelings, perceptions and dreams and then recasting on papers the process became an ongoing experiences which was and remain most gratifying.
While texting, using cellular phone, some text messages hurt like a bullet from a distance, hit many victims to an eternity of heavens or single short messages. It is enough to buy one moment of fun-fun of making one out of nothing at all. These elements of civilizations face out a very modern of life in a passionate world. Things this made our life easy and cozy, but we tends to ask for more. Hence values and morality do not hamper the dynamic of civilization the only regulates every moves, overpowering trends, emotions on its dominion.
Natapos lang niya sulat kag nag-ring ang iya cellphone. Ang mensahe nagasiling sang tan-awon niya ang inbox kag halin kay Jr.
If I love someone, I never hesitate to show what I feel, I just follow my heart, listen, I'll never waste my time. Never fear and doubt, never quit nor stop...but I must not give up, I must live life. Love the way I want, never get tired just stay and line to love and stay in love to live. Till I learn to let go. Till I learn to set free. Have a nice day.
"Ay ah! Siguro frustrated ang tawo nga ini ay. Himuon ko sia nga textmate. Hibal-on ko kon ano gid man ang iya problema. Nakahibalo ako magtext wala pa isa ka tuig pero kadamu na sang akon mga textmate kag sari-sari ang problema."
Indi niya mahibaloan ang iya hiumuon sa una nga tikang agod sa pag-estorya sa iya katext. Nagaisip sia pero madamu ang gatext sa iya kag iya man ginabalusan bisan paano lang. Nalingaw sia sa sini nga buluhaton tungod ang iya mga katext mga maalam kag indi mga bastos. Sa pagligad sang panahon, nagadamu nga nagadamu ang iya ka-text, butang nga nagahatag sa iya sang mga idea. Madamo ang nagasiling nga makigkita sa iya pero wala gid sia magdesidar sa pagpakigkita.
Ang iya siling nga nagtuon sia katext tungod gusto niya magsulat natungod sa texmate, bisan ulihi na sia nakahibalo pero siling niya.
"Better late that never, at least I tried."
Isa ka hapon, iya nadumduman si Jr. kag i-text. Ginpamangkot niya kon sia si Jhon sa lain nga apelyido pero nagsabat sia nga indi. Sia si Jhon Leron, leron sinta. Naam-ot si Ivy Rose sa sabat ni Jr. Tubtub nga nanugid na ini sang sitwasyon niya ka gang mga gakalatabu sa iya kabuhi. Ginpamangkot sia ni Ivy Rose kon sin-o ang gusto niya nga pangalan nga gamiton niya sa iya estoriya kag nagsabat si Jr. Jeselyn.
Ginsulat niya ang kasaysanyan nio Jr. kag kon ano pa ang dapat ginatext niya ini. Sa pihak nga bahin, ginduan sang cp ko si Jr. kag nakahibalo ko nga sa gihapon nagap[angasubo sia sa iya dinangtan kag likom sa iya ihibalo nagatext si K ka gang negotiation is ongoing. Ang iya sitwasyon wala malikom tungod balaan ang cellphone. Indi gihapon malikawan ni Jr. ang handurawan kapin pa sang magbulagay na gid sila. Isa pa lang ka tuig ang ila anak. Nagbalik sa iya handurawan ang nabuy-an nga tinaga ni Jeselyn.
"Jr. patawad wala ko gid mapunggi ang kahidlaw ko."
(PADAYUNON)

No comments:

Post a Comment