Monday, June 21, 2010

SIGE, TEXT GID!

Ni Maria Luisa Defante-Gibraltar

(Editor’s Note: Sa pihak sang na-uso nga style sa text messaging kon diin ang mga tinaga ginapalip-ot, ang Yuhum nagaganyat sa mga readers nga magpadayon sa pagsulat sang husto kag kumpleto nga tinaga).

SI LUCY Lucy nagahilibion samtang nagasugilanon sila ni Dina nga iya best friend sa puloy-an sang naulihi. Duha lang sila ni Lucy sa ila puloy-an sina nga hapon gani nahatagan sila sang nagakaigo nga panahon sa pagsugilanon sang maid-id bahin sa problema ni Lucy.
“Ano na lang ina karon?”
“Ina gani ang ginapangayuan ko sing laygay sa imo kon ano ang maayo ko nga buhaton,” balos ni Lucy nga madalom gid ang pagpilisnguon.
“Ina ang diperensya sang nagnobyahanay lang paagi sa text. Maayo kon nagkilalahay gid kamo sing maayo sang kohn nga ato samtang naganobyahanay. Pero duha pa lang kamo ka bulan nga nagtextmate. Pati ka gid dayon sang tanan niya nga ginasugid sa imo,” malawig nga basol ni Dina.
“Please Din, indi na ako pagbasula. Pero matuod gid nga nagahigugma ako sa iya.”
“Ikaw e! Pero sia? Nagahigugma gid man ayhan sia sa imo?” maabtik nga bweltada ni Dina.
“Siling man niya.”
“Ay, gaga mo e. Siling lang niya nga ginahiguma ka niya, pati ka dayon? Hatag mo dayon ang imo bandera? Ti, ano na lang ina karon kon mahimo nga tawo ang binhi nga ginsalud mo sa iya?”
Sa nabatian sa abyan, naggurahab si Lucy. Indi mapunggan ang iya pagnguyngoy. Nagatalalamos lang ang iya luha kag sip-on. May daku nga paghinulsol sa iya guya.
“Ina gid ang ginakulbaan ko subong, Din. Basi bala magbusong ako. Indi pa kuno handa si John nga magpakasal kami kay wala pa sia obra. Duha naman kuno kla tuig nga nagtapos sia sang iya seaman nga kurso pero tubtob nian wala man sia nakasakay.”
“Kag ikaw?”
“Labi nga indi pa ako handa mamana kay second year pa lang ako sa kurso nga Education.”
“Ina gani. Ako nga one year na nga naga-teach wala gani nagapadala-dala sa gugma nga ginatawag. Pero ikaw iya, maabtik gid. Dayon mo gid hands up kag naghigda.”
Si Dina bala haw. Ginalangu-lango lang ako nga kadalom sang problema ko. Indi na bala ako pagbasula. Buligi lang ako kon ano ang maayo ko nga buhaton.”
“Ikaw e! Ara nag id si Ben nga bisan matuod 28 years old na kag magulang sa imo sing napulo ka tuig pero may stable job na sa bangko kag patay-luyag gid sa imo. Close friend pa sang inyo pamilya ang ila pamilya.”
“Huo man gani,” mahinay nga sabat ni Lucy.
“Kag gusto gid sang mga parents mo si Ben para sa imo, indi bala?”
“Huo man.”
“Ti, karon, ano na lang ina? Kon magbusong ka abi?”
“Ina gani ang ginpalapit ko diri sa imo. Ano na lang abi kon magbusong ako?”
“Nahibal-an bala nanday Tyo Abon kag Tya Ester nga nagnobyahanay kamo ni John?”
“Wala gani e. Pero nahibal-an nila nga mag-textmate kami.”
“Kahibalo sila nga nagakitaay kamo nga duha?”
“Wala. Ginhawa ko na nga tago.”
“Pila na ka bulan nga nag-kuwan kamo ni John?” kag nakayuhom si Dina sa iya pamangkot.
Nakayuhom man si Lucy sa tunga sang iya paghibi. Nahampak niya ang abyan.
“Wala pa isa ka bulan.”
“A, ti, indi pa ina mahibal-an. Hulaton naton nga magduha ka bulan agod mapat-od kon magdala ka. Sa sina, hambalan na anton ang aton maayo nga buhaton.”
Duha ka bulan ang nakaligad sang ginhatagan si Lucy textmate sang iya classmate.
“Guapo ina sia. Kag graduate na sa college. Galing wala pa obra. Amigo sia sang magulang ko.”
Una nagtext si John. Nagbalos si Lucy. Sugod sadto, sige-sige na sila mag-text sa isa ka isa.
“Hi, I’m John.”
“I’m Lucy.”
“Hw r u?”
“K lng. N u?”
“K mn. Gno katld?”
“G-tx cmo.”
“Ha! ha! Tarsa ka gli?”
“U 2. Tarso mn.”
“Ay, Inday Lucy. Gabira-bira ka gali dira text? Abi ko gabira-bira ka tuon?” Nakibot si Lucy. Sa gulpe nga pagsulod sang iloy sa iya hulot, taguon pa tanni niya ang iya cellphone. Pero ulihi na. Nakita na sia sang iloy nga nagabira-bira matuod sang text.
“Bag-o pa lang ako nag-text, Ma,” binutig niya.
“Kaina pa ako nagatindog sa ganhaan,” sabat ni Tya Ester nga nagalungo. Nagpalapit ini kay Lucy. Nagapamangkutanon ang panulok sini sa anak. Nga nahangpan ni Lucy.
“Wala ni sing kaso Ma a. Isa lang ka abyan nga lalaki. Nothing serious,” paathag ni Lucy nga ginpanglias-lias ang panulok.
“Tani, anak. Nagasalig ako sa imo. Gusto ko tapuson mo anay ang pagtuon mo antes mga nobyo-nobyo nga ina. Waala kami nagpilit sa imo nga batunon mo si Ben bisan sia ang gusto namon para sa imo. Kay indi namon gusto nga matublag ang imo pagtuon. Gani kon mahimo, hagan-hagan lang ang pag-text.”
“Nahibal-an ko, Ma. Ginapangako ko nga tapuson ang akon pagtuon antes magbaton nobyo. Indi ka magkahangawa sa pagtext ko. Kalingawan ko lang ini.”
Pero ang pangako ni Lucy sa iloy wala natuman tungod nagdalom ang ila relasyon sa text ni John. Halos wala untat ang ila communication via cell-phone.
“Hi, lv u s mts.”
“John, lv u s mts 2.”
“Wer 2 of us wl mt?”
“U?”
“S bordng haws k. 2moro, 2 p.m.”
“Wyt 4 m.”
Nagkita ang duha sa hulot sang boarding house ni John. Wala sing sing may natabo sa ila.
“Y?”
“Nt yt. Gskol p k.”
“Wen?”
“Nx tym lng.”
“C u nx d, pls?”
“Wer?”
“N my rm sym tym?”
“K c u.”
Liwat nagkitaay ang duha sa hulot ni John. Sa amo sadto nga takna sa hapon, wala sing tawo sa boarding house kay laban sang mga boarders mga estudyante kag ato sila tanan sa buluthuan.
Ano ang mapaabot kon magkitaay sa isa kahulot ang nagahidlawanay nga duha ka mga kalag?
“Lucy,” hutik ni John.
“John,” hutik man ni Lucy kabit sa hugot nga paghakos ni John.
“Pwede?”
“John, indi! Nagatuon pa ako.”
“Pero nagkadto ka diri sa hulot ko. Ang buot silingon, gusto mo ang buhaton ko.”
“John!”
Wala na ni Lucy masugponi ang gusto niya ihambal. Gintakpan tanan sang mga halok ni John ang iya mga pagpamatok.
Isa pa ka bulan ang nagligad sugod sang natabo si lucy kay John.
“Nhdlk I John. Bsi ngadala I. Knngln ipksal mo I.”
“Wat? I cnt!”
“Y?”
“My wyf na I.”
“Wat? Gn2n2 mo I!”
“Sori. N d p d makasal ta!”
“K La ka hya John!”
“S sori Lucy, bye.”
Todo ang hilibion ni Lucy pagkatapos sadtong katapusan nila nga pagtext ni John. Amo ato ang pagkadto niya sa puloy-an nanday Dina kag isugid ang iya ginakulbaan.
“Isa pa lang ka bulan nga nagligad ato nga hitabo. Sa ikaduha nga bulan nga indi pa mag-abot ang monthly period mo, kinahanglan maghimo ka na sang pagpamat-od,” hambal ni Dina.
“Buligan mo ako sa pagpamat-od. Nahibal-an ko nga indi mo ako pagpabay-an,” puno sang kulba nga sabat ni Lucy.
Natapos ang duha ka bulan. Wala gid nag-abot ang mothly period ni Lucy. Gani liwat sia nagbalik sa ila ni Dina isa sadto ka Dominggo sang hapon.
“Ay, abaw, basi nagabusong ka nag id?”
“Dios ko! Maano na lang ako sini? Manogtapos pa lang ako sang second year ko sining Marso. Anon a lang ini Din?” puno sing kakugmat ang tingog ni Lucy.
“Hatagi pa isa ka semana nga allowance. Kon indi pa gid mag-abot ang period mo, seguro nag id nga nagabusong ka.”
Nagtango nga nagahilibion si Lucy. Naglisensya sia sa abyan nga mapuli na.
Naabtan niya sa ila puloy-an ang iloy nga kasugilanon si Ben. Nakibot ang dalaga pagkakita sa ulitawo tungod madugay naman gawa nga mga inadlaw nga wala ini makaduaw sa ila.
“O, ari na gali ang ginahulat mo, Ben. Sige, mabilin ko anay kamo nga duha.”
“Kamusta, Lucy? Sobra man anom ka bulan nga wala ako nakaduaw diri sa imo,” kag kinamusta sia sing hugot sang ulitawo.
“Okey man ako, Ben. Ikaw? Masaku gid?” kag natulok sang masusi ni Lucy ang ulitawo. Labi ini nga nag-ambong sa iya panulok.
“Miss ko na gid ikaw. Ugaling gusto ko nga mag-concentrate ka any sa imo pagtuon. Kon perme ako magbalikbalik diri sa imo piho ko nga matublag ka gid.” Wala gilayon makasabat si Lucy. Nakaduko sia. Kon nahibal-an lang ni Ben nga indi iya pagtuon ang ginausikan niya sang iya malahalon nga panahon. Nga nobyo-nobyo sa text amo ang iya ginhatagan sang daku niya nga panahon. Nagkuba-kuba ang dughan ni Lucy. Kag nakabatyag sia daku nga kahuya kay basi nagabusong na sia sa sini nga tinion.
“Lucy, may ihambal ako sa imo. Padayunon ko ang paghalad sang akon gugma sa imo. Pero nakahanda ako sa paghulat. Kon makatapos ka na sang imo pagtuon, pangayuon ko ang imo kamot sa imo ginikanan. Nahibal-an ko nga sugot sila sa akon,” pahayg ni Ben kag ginpisil sang mainanggaon ang nagapalamugnaw nga mga palad ni Lucy.
“Dios ko, ano ang isabat k okay Ben? Isugid ko balas a iya nga natabo na ako sa akon textmate?” Sina nga gab-i wala matulugi sing maayo si Lucy sa palaligban nga iya ginaatubang. Igo lang sia magbulubaliswa sa iya higdaan.
Natapos ang isa ka semana nga siling ni Dina. Sang aga sina, nabatyag ni Lucy nga nagabusong ang iya pus-on kag nagaalay ang iya balikawang. Nagbangon sia kag nagpabanyo agod unta maligo.
“Makuha lang ining ginabatyag ko karon kon makapaligo ako.” Pero sang gin-uba niya ang iya underwear, gulpe sia nakasinggit. Nga ginkakibot ni Tya Ester nga ara nagadigamo sa kusina. Nakadalagan sia sa banyo.
“Lucy! Naano ka?”
“Wala, wala, Ma! Nakasinggit lang ako sa kalipay kay nag-abot ang mestraution ko!” daw nagahangos nga sabat ni Lucy sa sulod sang banyo.
Nakapangalot sang iya ulo ang iloy. “Para amo lang ina, masinggit ka gid sa kalipay? Indi bala nga bula-bulan nagaabot man gid ang imo menstruation?”
Kon nahibal-an lang ni Tya Ester nga singgit ato sang tuman nha kalipay ni Lucy nga ang buot silingon wala sia nagabusong. Nga naluwas sia sa daku kaayo nga kahuloy-an! Naluwas sia sa iya kabuangan kay John nga iya lang nakilala bilang textmate. Naluwas sia nga mangin-iloy nga dalaga! Nagsanag ang iya palaabuton. Ara si Ben nga nagahulat. Ina kon batunon pa sia sini kon iya ituad diri ang natabo sa iya textmate.
KATAPUSAN

No comments:

Post a Comment